Koliko uporabljamo KolesCE v Slovenskih Konjicah?
V lanskem letu 2024 smo v naši občini zabeležili 694 najemov, kar pomeni povprečno skoraj 2 najema na dan. Povprečno število najemov na mesec je znašalo 58. Dne, 28. julija, si je kolo izposodilo največ uporabnikov – 15.
Povprečno število najemov je bilo v letu 2024 višje med vikendi. Prvi opažen porast najemov je zjutraj, med 9. in 13. uro, ko so kolesa večinoma uporabljena za hitenje po opravkih. Najvišjo frekvenco najemov ob vikendih dneh smo zabeležili ob 21. uri. Dosti najemov je tako v dopoldanskih kot večernih urah, kar pomeni, da kolesa sistema KolesCE v Slovenskih Konjicah predstavljajo pomembno, okolju prijazno alternativo drugim oblikam mobilnosti.
Uporabniki sistema KolesCE v občini Slovenske Konjice dajejo prednost električnim kolesom in ta trend se dobro vidi v letu 2024. Električna kolesa so bila bolj uporabljena v prav vseh mesecih v letu. Skupno število najemov električnih koles je znašalo 583, skupno število najemov navadnih koles pa 111. Električna kolesa so tako v letu 2024 predstavljala kar 84% vseh najemov.
Uporabniki so kolesa v povprečju uporabljali 22 minut in v tem času prekolesarili 1,50 kilometra. Skupno povprečno trajanje najema od vzpostavitve sistema je 21 minut, povprečna prekolesarjena razdalja na najem pa 1,78 kilometra. V letu 2024 smo tako zabeležili okoli 1.060 prevoženih kilometrov, skupno pa smo od vzpostavitve sistema prekolesarili že več kot 5.260 kilometrov.
Aktivne so bile štiri postaje. Skupaj je bilo največ prometa zabeleženega na postaji AP Slovenske Konjice, sledi pa ji postaja Poslovna cona LIP. Na prvi smo tako zabeležili 410 najemov in 442 vračil, na drugi pa 134 najemov in 151 vračil koles. Na postajah Gimnazija Slovenske Konjice in Mizarska cesta je bilo 74 in 43 najemov in 71 ter 44 vračil.
Od vzpostavitve sistema smo skupno zabeležili že preko 4384 najemov. Dober trend uporabe trajnostne oblike prevoza, kolesarjenja, podpira smer naše občine v povezavi s sprejeto občinsko celostno prometno strategijo. Ukrepi iz strategije v stebru ureditve pogojev za kolesarje obsegajo vzdrževanje kolesarske infrastrukture, zaris novih kolesarskih pasov, postavitev opreme in postajališč za kolesa, vzpostavitev vsaj dveh novih postaj za izposojo koles KolesCE ter izvajanje podpornih aktivnosti promocije kolesarjenja kot konkurenčne in trajnostne oblike mobilnosti.