Okusi Rogle – Izvorno slovensko
Kolektivne blagovne znamke so v zadnjih 10 letih postale pomembno orodje razvoja podeželja v pametne ruralne destinacije s kreativnimi in uspešnimi ponudniki ter povezovalci, najpogosteje destinacijskimi organizacijami. Te so vzpostavljanje KBZ razumele kot enega prvih ukrepov strateške prihodnosti destinacije.
Mreža je bila vzpostavljena na svečanem srečanju 31. januarja 2022 s pogodbo med 12 ustanovnimi partnerji, in sicer 11 KBZ – Bohinjsko/From Bohinj Okusi Rogle, Dobrote Dolenjske, Srce Slovenije, Idrija izbrano, Jeruzalem Slovenija, Okusiti Laško, Blejski lokalni izbor, Sevnica Premium, Naše najboljše in Iz doline Soče ter podjetjem ProVITAL. Prizadevali si bodo za skupen strateški razvoj in prenos znanj, izkušenj in spretnosti, skupne raziskovalne aktivnosti, prijave na razpise, ter vzpostavitev modela platforme, ki bo omogočila informiranje, komuniciranje, trženje, prodajo, logistiko, distribucijo in evalviranje certificirane ponudbe visoke kakovosti in lokalno dodane vrednosti vsake KBZ. Glavni namen Mreže je doseči boljšo informiranost in ozaveščanje vseh javnosti, o pomenu lokalno pridelane in predelane hrane, storitev in doživetij, s čim manjšim ogljičnim odtisom ter posledično večjo povezano prodajo po cenah, ki so skladne s pričakovanji ozaveščenih kupcev.
Certifikat sta našim predstavnikom TDRP predala prof. dr. Janez Bogataj, član Akademije Izvorno slovensko, in doc. dr. Tanja Lešnik Štuhec, avtorica vzpostavljanja KBZ po modelu Izvorno slovensko.